"sov"

Min pappa var en varelse med många skepnader, både onda och goda. Och jag kan känna både svartaste hat och starkaste kärlek för honom. Han gick bort för snart två år sen och nu ikväll när jag nattade Freja så kom ett ljust och fint minne över mig.

Freja hade jättesvårt att somna, trots att hon var trött. Jag sjöng, klappade, låtsassov och gjorde allt som jag brukar men ikväll hjälpte inget. Jag var precis sån när jag var liten, och under hela min uppväxt - jag hade jättesvårt att somna på kvällarna. Pappa hade ett bra knep, något som jag kallade för "Sov" - pappa gosade med sitt ansikte i mitt ansikte, förde nästippen över mina kinder och panna och pussade fjäderlätt då o då. Han brukade oxå viska med mjuk röst - sov, känn hur trött du är, känn hur dina ögonlock blir tyngre o tyngre, sov. Det funkade superbra och jag somnade alltid lätt som en plätt!
 
I kväll så gjorde jag till slut sov på Freja och hon somnade hur fint som helst! Tack pappa! :)

Kommentarer
Postat av: Marlie

Kärlek =)

2009-08-25 @ 22:07:02
URL: http://marliie.bloggagratis.se
Postat av: En storasyster och moster

Vilka minnen vi har syrran!!!! Kram

2009-08-26 @ 08:28:00
Postat av: Veronika

Vet du att de kommer jag att han gjorde när vi sov hos honom men med fingertopparna, kul att finna fina minnen som man kan föra vidare.puss

2009-08-26 @ 09:06:09
URL: http://frulandstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0