Varför varför?

Vad sjutton måste hon fråga om allt för? Nyss fick jag frågan "var ska vägen gå, mamma?" - vad svarar man på det? Jag svarade "hem",och hon blev ganska nöjd, eller i alla fall tillräckligt förbryllad för att inte fråga vidare.

Jag kan inte ens läsa en bok för min dotter längre, för hon avbryter när det är som mest spännande för att fråga Varför det rä gult där? Varför det är rött där? Varför är det papper i boken? och så vidare ända tills mitt huvud sprängs och jag ger henne en glass bara för att få njuta av tystnaden i tretton sekunder!

Men, det jag undrar, varför så mycket varför? vad vinner hon på det..? Skulle hon inte "få ihop" en riktig omvärldsförståelse utan att fråga om allt tusen gånger...??? Eller stimulerar hon sin språkutveckling..?  

Snälla, nån, svara mig - varför varför???

:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0