Sjukis-skrutt

Ja, skruttis är sjuk igen. Hon har feber - och jag har ingen aning om hur hög, eftersom jag är ovän med termometrar, men det kan ju kvitta. Och hon har hosta, speciellt när hon ska sova - vaknar ständigt och har svårt att andas. Och hon har nästan ingen röst kvar, låter så ämlig som bara små barn kan.

Men hon är stor i det ämliga och väljer noggrannt när hon vill ha medicin och inte. Hon har full förståelse för att hon inte får gå och leka med sina kompisar. Hon är en stor liten tjej!

Det ämligaste av allt var nog i förmiddags när hon hittade sitt lördagsgodis som hon bara petade lite i igår - och inte orkade äta av det. Hon lekte lite med det och roade sig sen med att mata mig o G, men själv ville hon inte alls ha. Och en unge som ratar sitt godis är banne en sjuk unge!


Min ämla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0