Barnprogram

Varför är barnprogram så himla ologiska? Jag vet inte om jag ska tycka att det är kreativt och bra att tänka utanför ramarna och låta fantasin styra. Eller om jag ska bli irriterad över att man bryter mot sunt förnuft, logik och naturens lagar och förvirrar våra stackars barn.

Men jag lutar mer åt det senare.

Och det beror på att Freja har börjat ifrågasätta allt det ologiska;


Musse Pigg:
-Mamma, varför har Musse en svans?
-För att han är en mus.
-Men en mus kan väl inte prata och ha kläder på sig?
-Äh..?!?


Små Einsteins:
-Varför flyger inte Raket bara som han brukar?
-För att det passar handligen bättre att han just nu måste gå över bron.. äh...?!?

Kalle Anka:
-Mamma, varför har Kalle inga byxor när han har tröja?
-Äh..?!?

Molly Mus:
-Var är Mollys mamma och pappa?
-Jag vet inte, hon har nog flyttat hemifrån och bor för sig själv.
-Men, mamma, hon har ju bara tre ljus på tårtan, då är hon väl liten?
-Ja, om man är tre år är man liten.
-Var är hennes mamma och pappa då?
-Äh...?!?

Kommentarer
Postat av: Marlie

Jag är glad att min dotter inte undrar så mkt än :) :) pusspuss

2009-10-26 @ 21:08:51
URL: http://marliie.bloggagratis.se
Postat av: mamsen

Det skall vara FREJA som sätter tankarna i snurr Pussa henne från fjäril mormor Puss

2009-10-26 @ 22:06:20
Postat av: Tesan

Hon är så smart den lilla filuran! :)

2009-10-28 @ 16:43:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0