Freja o nappen

Igår så pratade Freja om att hon ville åka till sin mormor i Fjäril. För att minska hennes längtan lite så satte vi oss och tittade på bilder från vårt senaste besök i Fjäril. Mysigt, ända tills Freja såg en bild där hon sög på napp. Hon fick ett tokryck, blev jätteledsen och skrek att hon ville ha sina nappar tillbaka. Tomten är bara dum som inte skickar tillbaka hennes nappar bums!

Jag lyckades avstyra det utbrottet, men på eftermiddan när hon var så trött så hon kunde stå o sova så kom det tillbaka med ny kraft. Jag har erbjudit henne napp ett par gånger efter att hon slutat men hon har inte velat ha. Hon har inte ens smakat på dem. Så jag kände mig ganska lugn igår när jag sa att vi absolut kunde gå o köpa nya nappar - sagt o gjort. Väl hemma igen så ville hon ha sin gamla nappbricka och där la hon sin nya nappar och behandlade dem mer som leksaker.

Men så i morse kom hon på att hon glömt sova med napp, och blev ledsen som sjutton. Hämtade sin napp och sög på den med nyförälskelse lysande i blicken. Nu har vi precis kommit hem efter att ha varit på Öppna Förskolan och röjt - och det första trötta Freja gör är att leta fram nappen!



Kommentarer
Postat av: Storasyster

Åhh...Frejsan min! Njut av din napp! Den e go den! Jag vet....(jag hade min till jag var 6år)......hon kanske hittar tebax till sig med nappen igen.......!! en tanke bara........kramar

2009-10-20 @ 14:31:46
Postat av: Nettan

Ja, hon får ha sin napp. Jag tänker inte bråka om det, för jag längtar ju hett efter att få tillbaka min gamla hederliga Freja - därför jag erbjudit henne napp tidigare oxå. Men jag vill inte att hon ska ha napp till hon blir sex!!!

2009-10-20 @ 14:56:17
URL: http://tankerummet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0