dagsformen är vissen

Livet med Freja är en ständig kamp just nu. Mammighet och trots är en obra kombo.

Nu har Göran dragit igång omtapetsering i hallen, i samarbete med Freja bara för att hålla henne borta från mig lite, eftersom jag snart inte har nån ork kvar. Jag kanske ska höja belöningen till den som kan komma med tips så jag hittar min borttappade dotter.

Vi var på dagis idag. Hon satt i mitt knä och ignorerade alla kontaktförsök både från fröknar och från andra barn. Surade bara. Och grävde i mina fickor - och när hon hittade en chokladbit tog jag alla mammors bästa genväg: jag mutade. Okej, du får chokladbiten på vägen hem om du springer iväg o leker nu. Och hon sprang iväg. Och hon lekte. Hon var glad, ända tills det var dags att gå hem för då ville hon absolut följa med de andra barnen in och äta lunch. Men det var inte enligt plan så jag fick bära hem en arg o ledsen dotter.

När jag för en stund sen tog upp ämnet dagis så blev hon hysterisk - hon vill inte gå på dagis!

Livet känns lite visset.


Kommentarer
Postat av: mamsen

Oh vad det gör ont i min själ när jag läser dina rader :-(( Är övertygad att hon testar sin treårstrotts till 1000 på dig .Jag skulle kunna komma ner men jag vet ju att det hjälper inte ett dugg för det är ju du som gäller men du får säga självhur du vill?????? Är övertygad att dina gravhormoner gör att det känns så tungt min älskade unge :-(( Pussar kramar :-))

2009-09-28 @ 19:50:37
Postat av: Nettan

Mamma - Tack för dina stöttande ord! <3 Du ska stanna hemma o vara rädd om dig o Lelle. Det här nåt vi måste ta oss igenom och jag tror inte nån egentligen kan hjälpa oss! Puss!



2009-09-29 @ 07:19:32
URL: http://tankerummet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0