För tre år sen..

Ja, ut kom hon ju alltså till slut - med en BM som tryckte på på min mage, och en som stoppade upp fingrar därbak på mig och drog ut henne i hakan. Jag själv hade känt hennes huvud mellan mina ben och fått nya krafter och krystade för både mitt och bebisens liv. Hon föddes 12:23, och var mot min övertygelse en flicka. Hela graviditeten hade jag gått och väntat på en pojke - och ut kom världens bästa dotter! :) Vi hade flera namnförslag på vår lista, men vi kände direkt båda två att det verkligen var en Freja som kommit till oss, med rödlätt hår och en stark vilja från första sekund. Hög på adrenalin ringde jag direkt till alla nära o kära och berättade den underbara nyheten.  

Här är hon sex minuter gammal:


Och för exakt tre år sen så satt jag nyduschad med världens mest fantastiska mirakel i min famn. Hon sög på mitt bröst som om hennes liv hängde på det och jag älskade henne med hela min själ från allra första sekunden.



Och min kärlek för denna lilla varelse har bara växt allteftersom tiden flygit fram och jag älskar att fascineras och förundras över vilken makt hon har över mitt liv. Min högt älskade dotter, du är det bästa som nånsin hänt mig! Jag tackar min lyckliga stjärna för att jag får vara din mamma! Grattis på din treårsdag!



Kommentarer
Postat av: Anonym

ååh va gulligt!

2009-09-08 @ 14:41:34
URL: http://deity.blogg.se/
Postat av: Miiqa - jag överlevde min barndom

Grattis till Freja!



sv: Tusen tack för ditt stöd och dina fina ord, det värmer verkligen!

2009-09-08 @ 16:40:54
URL: http://flischyflaschoo.blogg.se/
Postat av: Hanna

Mmm, kommer ihåg samtalet! Du var helt hög på adrenalin, jag frågade när kom hon? Du sa: Nu, de håller på och syr..! Haha, det var tider det!

2009-09-14 @ 10:05:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0