För tre år sen..

För exakt tre år sen satt jag uppe tidigt på morgonen och spelade poker. Jag var höggravid och hade svårt att sova. Vid nio-tiden tänkte jag krypa tillbaka ner i sängen o vila lite. Men när jag lyfte benet för att kliva upp i sängen sa det plask och även fast jag först tänkte att jag måste ha kissat på mig visste jag precis vad det var. Fast det var minst tre veckor för tidigt.

Jag satte mig på toa och lät det rinna ur mig, och tog på mig kommande bebisens blöjor som skydd. Samtidigt som jag ringde Göran. Lagom förvirrad försökte jag tala om att vattnet gått, men lyckades inte så bra för hans svar var att jag kunde väl höra av mig lite senare. Då talade jag klarspråk o han förstod allvaret, ringde till förlossningen som i sin tur ringde till mig. Kvart över tio på torsdagen fick vi en tid för kontroll. Bebis mådde bra och jag hade inga värkar - åk hem och kom tillbaka om 48h om inget hänt!

I bilen på vägen hem så blev jag vid några tillfällen "akut kissnödig" o jag fattade inte vad det var, förrän senare när den akuta kissnödigheten började göra ont och kom sisådär var tionde minut. Jag hade värkar, och min bebis skulle snart komma till mig!

Fortsättning följer.


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Hej! Jag har FRÅGESTUND i bloggen just nu så sväng gärna förbi och ställ några frågor!



Kram

/Rebecca

2009-09-07 @ 10:26:38
URL: http://beccibabe.blogg.se/
Postat av: Jenny

spännande.. =)

2009-09-07 @ 11:57:03
URL: http://jjjohansson.webblogg.se/
Postat av: Daniel

foooortsätt!!

2009-09-07 @ 11:59:43
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0