tårar

Freja har aldrig tidigare gråtit med tårar. Hon har helt enkelt alltid "torrgråtit", och jag har varit lite förundrad över det. Men BVC lugnar ju som alltid med att "allt är normalt".

Sen hon fyllde tre år/blev stor tjej/slutade med napp/började sova i egen säng/började på dagis har nånting hänt med min lilla tjej. Hon kan vara så olycklig emellanåt att jag blir rädd. Det verkar mer och mer som hon ärvt mitt mörka sinnelag istället för Görans livsglädje, som jag hittills trott. Hon har ju varit den gladaste ungen ever. Men inte längre.

Idag har hon varit ännu mer olycklig. Vi ska ha gäster i morgon så jag har städat idag. I vanliga fall hjälper hon glatt till med städningen, men inte idag. Hon har bokstavligt talat stått bakom mig och gråtit, för hon vill inte vara själv. Jag har satt på TV åt henne - ett universalhjälpmedel som alltid funkat - men nä, inte ens favoritprogrammen har skingrat hennes olycka.

Och så idag - för första gången nånsin så trillade det tårar ner för hennes kind.



Inga stora krokodiltårar, men ändå. För er som blir oroliga kan jag lugna er med att jag tröstat Freja en bra stund utan kamera och att ledsenheten tog ny fart när jag fotograferade henne. Och hon ville oxå att jag skulle ta kort -så hon fick se tårarna med egna ögon, utifrån..:)



Jag vill passa på att länka till Kethupmamman som skriver om bloggande och kamerapigga mammor idag. Läsvärt!

Kommentarer
Postat av: maria

Hej nettan och freja. Vilka stora tårar tjejen hade på bilden. Hoppas att allt är bra med er och resterande av familjen. Tänker på er ofta. kram

2009-09-23 @ 15:49:10
Postat av: Marlie

Dagarna är lagom lätta när dom har sina perioder! Snart vänder det och hon kommer bli världens gladaste igen :)



Saga blev helt förkrossad när hon såg bilden på Freja... Men mammaaaa, Freja är ju ledsen!!! Mer eller mindre skrek hon.



Vi älskar er!

2009-09-24 @ 09:57:20
URL: http://marliie.bloggagratis.se
Postat av: mamsen

Men lilla lilla FREJA vad är det som sker med lill fian:-(( Hur är det med dig då gumman du går väl sönder men jag har ett svagt minne att JUST vissa treåringar kan ha en kämpig trots period med olika sätt det jag kommer mest ihåg är Stefan&Liselotte konstigt nog borde vara ni andra.Bamse kramar till dig med ny mammaenergi från mig <3<3puss

2009-09-24 @ 14:00:05
Postat av: Nettan

Tack, mamma. Det är minst sagt tufft just nu, alla grav.hormoner gör väl att jag har lite väl lätt till tårarna jag med. Vi gråter i kapp här hemma. Men jag hoppas innerligt att det rä en fas som snart är över. Men var det tvunget att krocka med dagisstart..??? Vi ska börja ny inskolning på måndag och jag hyser inte mkt hopp om att det ska gå bra.. :( Men, men idag har vi födelsedag här hemma och får trösta oss med goa gäster o tårta! :) Puss på dig med! <3

2009-09-24 @ 14:05:24
URL: http://tankerummet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0