Barnkläder

Jag gillar att fixa o trixa med barnens kläder. Jag älskar att klä barnen fint, men samtidigt lekvänligt och barnsligt. Det är ett av mina stora nöjen som hemmamamma utan eget liv. ;)

Men jag har tydligen lite svårt att hänga med när det gäller storlekar. När Freja var liten så fick kommande storlekar ligga o vänta lite väl länge för jag var säker på att det var för stort, men med tiden har jag lärt mig att t ex tunikor o t-shirts kan vara flera storlekar för stora men ändå sitta bra.

Men med lillebror nu så verkar jag vara tillbaka på ruta ett. Jag tänkte att han har strl 68 och har köpt lite nytt i strl 74 som ligger o väntar på att han ska växa i dem. Idag hade jag inget att sätta på honom så jag tog en av de stora bodysarna o tänkte att jag får väl vika upp ärmarna. Men, oj, så fel jag hade:



Den satt verkligen perfekt, kan inte bli mer lagom i storleken. Alltså snart för liten.  


Kommentarer
Postat av: Syster Lotta

Den som spar han har.......men oftast inte så roligt dock!

2010-08-16 @ 08:29:32
Postat av: mamma

Oh vad go han är du Jeanette detta med att kopiera bilderna från bloggen går dåligt för mig hur gör jag egentligen var sätter jag in dom ??????? kan kopiera i facebook men sen här verkar det kört <3<3<3 puss

2010-08-16 @ 10:50:19
Postat av: Nettan

Mamma, jag försökte maila bilder men tyvärr funka inte det heller! :( Puss!

2010-08-17 @ 07:47:39
URL: http://tankerummet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0