BVC idag

Ja, han växer som han ska min pöjk. Han har slagit av lite på takten när det gäller längden, och sannerligen lagt krutet på att växa på bredden. Han är 67,5cm lång och väger 9340gram. Freja vägde 9615g när hon var 18 mån, och då var hon 10cm längre än Joakim är nu.

Åsså våra sovproblem då. Jag tror i och för sig inte att Joakim har något problem men jag har svårt att klara av hans sovmönster. Han vaknar mååånga gånger varje natt och behöver hjälp (läs: vaggas i min famn) för att somna om. Att han vaknar så ofta går inte att göra så mycket åt, det är olika mellan individer och han är en sån som vaknar lätt och ofta. Det man kan göra något åt är hans förmåga att somna om.

Vår BVCsköterska Anita har nog förstått sig på mig lite i alla fall. Hon gav mig först två broschyrer som båda mer eller mindre handlar om 5minutersmetoden - vid nattning låter man sitt barn ligga själv/skrika i fem minuter innan man går in och stoppar om igen, och väntar fem nya minuter, tills barnet sover. Sen skrattade hon lite åt sig själv och sa att när det gäller oss så kanske vi ska försöka hitta nån annan lösning. Men hon hade ingen annan lösning - mer än att hon tyckte att jag skulle ta hjälp av någon så att jag får sova nån natt då och då. För situationen blir ju inte bättre av att jag blir mer o mer slutkörd.

Men, Joakim skriker ju bara om G försöker ta honom på natten. Pust. Jag tror jag ska försöka få honom att somna bara av jag ligger brevid och klappar, hyssjar, smeker o sjunger. Då kanske det kan räcka med det på natten oxå, och så kan jag successivt göra mindre o mindre och till slut somnar han om bara av att ligga nära. Det gäller bara att hitta tålamod att ta fighten. Han somnar ju så lätt o fint i famnen, men att söva honom så en gång i halvtimmen natten igenom orkar jag inte mer.



Kommentarer
Postat av: mamsen

Då kan vi prova när jag kommer och då kan jag sova över <3<3<3<3 puss

2010-08-17 @ 21:49:55
Postat av: Nettan

Ja, mamma, jag hann inte svara på att du vill komma - vad skoj, du är välkommen! <3

2010-08-17 @ 22:15:36
URL: http://tankerummet.blogg.se/
Postat av: Marlie

Åh min rara lilla moster - jag förstår PRECIS vad du går igenom med älsklingsJocke som inte vil sova :) Jag tycker en smula synd om dig



PUSS

2010-08-19 @ 00:24:09
URL: http://marliie.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0