Min Freja

Dagisstarten närmar sig med stormsteg och färgar våra dagar ganska mycket just nu. Frejas favoritlek just nu är att jag håller fast henne så mycket jag bara kan och säger "Jag tänker aldrig släppa dig!" - hon skrattar så tårarna rinner! Sen försöker hon komma loss på alla möjliga sätt och när jag släpper henne säger hon att hon aldrig ska komma tillbaka och då jagar jag fatt på henne och leken börjar om igen.

Idag gjorde vi sommaruppgiften. Det gick jättebra tills Freja började kladdrita på vårt fina arbete och jag tappade humöret - på precis samma sätt som när jag slängde igen bänklocket i plugget när jag inte klarade av något lika galant som jag ville. Så, nu börjar alltså ytterligare en tuff uppgift för mig - att inte låta min prestationsångest påverka Freja. Pust. Men vi lyckades ändå ganska bra med vårt arbete, tycker jag:



Igår var vi på Naturhistoriska, för Freja ville se dinosaurier. Och det var roligt i ungefär fem minuter sen blev min skrutta ledsen o sorgsen för alla de stackars djurens skull. Först var hon arg på museumet som tagit alla djuren från skogen, men efter otaliga förklaringar om hur djuren hamnat där de var så var hon bara obeskrivligt sorgsen. Stackars alla djur som dött! Och när den här sidan kommer fram så är hon verkligen genomledsen och tårarna sprutar på henne. Jag undrar var all hennes sorg kommer från?!


Mammas hjärta! <3

Kommentarer
Postat av: mamsen

Men du lilla toka varför funderar du så mycket på allt är du mormors första lilla proffesor :) Hon är bara så himla unik <3<3<3 puss

2010-08-24 @ 10:36:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0