Vi går o fiskar

Ja, idag var vi iväg på en fisketur. Vi hyrde en roddbåt och packade matsäck, metspön, flytvästar och två glada barn. Freja tyckte att det var kul att åka båt i ungefär tre minuter. Men jag är tillräckligt rutinerad och hade packat lite smått o gott i matsäcken som hon kunde roa sig med medan G kämpade med att få upp en efterlängtad fisk. Jag både tuttade o nattade en trött Joakim. Men så fick vi sällskap av en matglad and o Freja fick fullt upp med att kasta våra goda smörgåsar i sjön. Men jag njöt i fulla drag av att känna sjöbrisen i ansiktet och av den mysiag stunden med min familj!
 
Vi fick en liten abborre, men vi fortsatte meta lite på bryggan när vi kom tillbaka och kunde då fylla på hinken med ett par småfirrar till.


Oliver tittade frågande på oss när vi slängde till honom en mört, men både Lilla Blå och Mini smaskade glatt i sig en hel del nyfångad fisk. Freja pratar redan om nästa gång, men jag tror att hon ska få prova på kastfiske då. Det passar nog hennes tålamod lite bättre än vad metfiske gjorde. :)

Kommentarer
Postat av: Syster Lotta

Vilken mysdag!! En sån fin bild att ha!! Jag håller på och säger: om ni äter fisken jag serverar så ska vi åka och fiska.........men dem vägrar!! Vi kan ju inte rensa........gissel gissel....KRam

2010-08-13 @ 18:49:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0