Julfrossa

Ja, det är bara ett halvår till jul och min dotter har julfrossa! Hon vill lyssna på Bjällerklang heeela tiden. Hon pratar stolt om att hon faktiskt vågade krama tomten, julen som va, och att hon ska göra det igen - bara hon slipper längta så mycket efter att han ska komma. Hon snyftar o beklagar sig över att hon längtar sååå efter att få åka kälke, och leka i snön. Och alla som nånsin hört talas om Freja vet att hon avskyr vintern mer än allt.

Jag försöker prata med henne om att vi kan njuta av sommaren nu, bada och ha skoj. Sen kan vi njuta av hösten med födelsedag och förskolestart. Och att vi sen är redo för vintern, men att det vore väl tråkigt om vintern kom på en gång och vi missade allt annat. Men, oj så fel jag har. Hon kan strunta i allt, bara hon får ha julafton NU!


Jag har en knäpp unge.


Kommentarer
Postat av: Marlie

JA HON ÄR KNÄPP!



Det är sommar och vi vill absolut inte ha någonting annat =D

2010-07-09 @ 15:41:58
URL: http://marliie.bloggplasten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0