Min fina dotter

Freja är en ganska sur o grinig unge nu, som älskar att reta gallfeber på sin mamma. Att göra tvärtemot är det bästa som finns. Och hon ser mig alltid rakt i ögonen när hon gör det för att få veta precis hur arg jag blir.  Och jag jobbar som sjutton på att vara tålmodig, lugn och tydlig. Men jag är ju inte sån så det är svårt som bara den. Men jag har lärt mig att det är det enda som funkar i längden, och jag orkar bara inte vara arg hela tiden. Pust.


En allt för vanlig syn.
Jag hoppas hon kommer bli en lycklig fyraåring efter att ha varit en så ledsen treåring.


Vi käkade lunch i centrum idag och naturligtvis satt båda mina bebisar i babystol:



Men hon har gjort ett ganska spännande framsteg. När hon bygger med knoppar så brukar det vara lite huller om buller och ganska rörigt, men idag så började hon sortera och kaoset är utbytt mot ett intresse för ordning o reda. Skoj!



Och hon är en fin storasyster som gillar att leka med sin lillebror. Och han visar sin uppskattning genom att skratta och le massor med henne. Och de är lika nappiga båda två!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0