Skrållan i mitt liv

Jag har en bebis och Freja har en Skrållan.



Och Skrållan börjar bli världsvan för att vara en docka. Hon har varit på läkarbesök på VC o blivit undersökt av en leg läkare. Vår snälla BVC-sköterska har kontrollerat vikt o längd på Skrållan, som tyvärr verkar ha lite problem med tillväxten. Hon har en egen bilbarnstol i bilen. Hon har varit på öppna förskolan, även om hon fick ligga i hallen och ha tråkigt hela tiden för att Freja hade roligare saker för sig.

Och idag var Skrållan med till Notholmen och fikade, i egen stol såklart.



Men det är med lättnad i hjärtat som jag ser att Freja är en god och snäll mor. Kanske bär hon emellanåt sitt barn i håret. Och kanske får hon bara äta när Freja har något äckligt hon vill bli av med. Men hon tappar inte tålamodet o skriker på henne. Hon hotar inte med att sälja henne. Och hon hotar faktiskt aldrig med att dra in alla framtida födelsedagspresenter. Och hon har aldrig dragit in lördagsgodiset bara för att hon tröttnat på att tjata om tandborstning. Hon gömmer sig aldrig för att hon blir less på att Skrållan klänger o gnäller för mycket.

Som sagt, det är skönt att se att min dotter är en bättre människa än jag är. <3

 

Kommentarer
Postat av: Moster Lotta

Vet du, ingen av mina tjejer har lekt med dockor. Marlie lekte ju bara med Barbie och Wilma bara pysslar, typ alltid. Hmmmm....märkligt.

2010-06-06 @ 14:40:51
URL: http://marliie.bloggplasten.se
Postat av: Nettan

Syster Lotta - det är kanske inte så konstigt - du har ju inte haft nån bebis att "modella" med. Freja har ju inte lekt med dockor på riktigt förrän lillebror kom! :)

2010-06-06 @ 16:06:15
URL: http://tankerummet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0