maskerad-tider

Jag minns från min uppväxt hur fantastiskt kul det var att klä ut sig. Och på den tiden fanns ju inga färdiga dräkter. När jag skulle vara troll i skolan tog mamma ett par gamla manchesterbrallor o klippte sönder dem - och det var ju superspännande i min värld. Och jag kände mig verkligen som ett döcoolt troll i mina byxor med fransar.

Freja har redan varit på ett halloweenkalas och inför detta kalas försökte jag vara uppfinningsrik. Frejas idé var att göra en spökdräkt av ett gammalt lakan - sagt och gjort, vi mätte och klippte. Och klippte fel. Så pga att jag har två vänsterhänder när det gäller pyssel o sömnad fick vi raskt kläcka nya idéer. Freja var mest ledsen över att inte få vara spöke och jag brainstormade så gott jag kunde, och tycker att jag fick till det riktigt bra:


Kan ni tänka er en sötare superhjältinna?

Det kunde Freja o skrotade mitt fina arbete i en handvändning. Efter mycket bök o stök lyckades vi fixa till en söt liten kissekatt:


Och den söta kissen gick oxå, med svansen mellan benen på kalas.

Inför helgens två maskeradkalas har vi två färdigköpta klänningar som väntar på att få visas upp. Jag kan bara sucka lite i smyg över att behöva vara ett barn av min tid - slit o släng. Önskar jag kunde vara retro på riktigt och att jag kunde sy själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0