Vårt novemberprojekt - julpaket!

Jag är så glad att jag hittat Hoppets stjärna och att man kan skicka julpaket till fattiga familjer i olika delar av världen med dem. Vi gjorde det förra året, och det kändes oväntat bra i själen.

Jag tycker oxå att det är en väldigt bra sak för Freja att göra. Hon satt o grät när vi packade ner spagettipaketen och allt annat, för hon var rädd att hon inte skulle få nån mat sen. Men det är så värdefullt att ge henne en chans att på ett riktigt handgripligt sätt förstå att alla inte har det lika bra som hon. Att det finns barn som alltid är hungriga, kalla, rädda och trötta, och som saknar allt det som vi räknar som självklart. Och det känns oxå väldigt värdefullt att ge henne en chans att dela med sig, att nånstans kanske känna glädje i att ge. 

I år har vi sagt att hon och Joakim ska få välja varsin leksak som vi ska packa ner i julpaketet. Och det är svårt för Freja, men vi pratar om det och har gott om tid att försöka förstå och hitta rätta känslan.


Förra året, en sådär lagom nöjd Freja mitt i packandet av julpaketet.


Jag kan rekommendera alla att skicka ett julpaket! Det är ju egentligen bara skönt att rensa ut i skafferier o skåp allt sånt som inte används, och sen kanske komplettera med lite torrvaror inköpta på Willys eller ÖB- det blir inte ens dyrt! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0