Joakim - solskenet i mitt liv!

Jag hade tänkt skriva om Freja nu, men efter att hon gått in i sovrummet o skrikit på lillebror som vaknade livrädd - bara för att jag bad henne vara lite tyst, så tappade jag lusten att tänka på henne. Nu har jag tröstat/nattat om bebis och skickat iväg Freja med sin pappa, och fixat mig lite bloggtid! Skönt.

Jocke har under min lilla bloggpaus hunnit fylla halvåret, få sin första tand och börja bajsa brunt. Vi var på BVC och trots dunderförkylning charmade han både sköterskan och läkaren som bara han kan. Jag tackar livet för min fina son - och för att han är en sån glädjespridare! Och det har han efter sin pappa, tro´t eller ej. Jag är mycket mörkare i mitt sinne, men G har på riktigt lärt mig nyttan av positivt tänkade och vad en glad inställning underlättar här i livet! 

Lillebror vägde 9955g i förrgår, så jag gissar att vi spränger 10-kilosgränsen när som helst. :D Och han är 69,5cm lång, och hans huvudomkrets är 45,5cm. Så han och Freja har samma möss-storlek nu. Doktorn tyckte att han var en ovanligt trevlig bebis som utvecklats precis så som han ska.

Ja, Joakim äter mat nu. Från en dag till en annan bestämde han sig för att gapa när skeden kommer (och det kan ha å göra med att jag från en dag till en annan kom på att bebismat blir mycket godare med lite smör i). Emellanåt dricker han t o m en flaska välling, men han verkar föredra bröstet till min stora lättnad. Jag skulle sörja hårt om jag skulle tvingas sluta amma redan, även om jag i smyg hoppas att min lille son inte ska bli fullt så tutt-tokig som min dotter är.



Och tack vare allt ätande har vi sagt hej då till de harmlösa amningsblöjorna och tvingats bekanta oss med en mognare typ av avföring. Pust.

Han ligger inte längre på filten på golvet - han sitter! Och han älskar att leka, utforskar leksaker och allt med en härlig nyfikenhet. En mamma på öppna förskolan sa att han att hans blick är så pigg o sökande att hon får lust att leka med honom! Det måste väl vara bra för en bebis att locka folk till lek.. :)


Ser så lagom kaxig ut! :D




Kommentarer
Postat av: mamsen

Va härligt att se dig här igen <3<3 och så åker vi bort :) Hade tänkt skicka en sak till Göran på hans 45 årsdag men det kom för mycket ivägen så han får när vi kommer sorry PUSS

2010-09-16 @ 18:42:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0