Min dotter!

Ja, Freja har gjort det igen. Slagit mig med häpnad och gråtit sig igenom något roligt.

Hur kan hon vara så full i tårar?!?

Igår när jag glad i hågen berättade för henne om vår semesterresa så surade hon bara o sa att hon absolut inte ville åka nån enda stans. Och hur kunde jag ens tro att hon tänkte lämna Lilla Blå?! Jag lät mig inte nedslås utan fortsatte glatt berätta om allt skoj som en semesterresa innebär. Jag fick kämpa rejält och till slut satte jag oss framför datorn o kollade på kort från vår Venezuelaresa. Och. Det. Hjälpte. Inte.

Hon fick syn på ett par gamla favoritsandaler på ett av korten och blev alldeles upprörd när jag berättat att jag slängt dem, för de var små o trasiga. Hon grät på riktigt, massor. Och kunde om möjligt tänka sig att åka på semester om vi åkte till Venezuela igen - bara för att köpa ett par nya sandaler i rätt storlek!

Tre timmar senare, sjutton försäkringar om att Lilla Blå kommer ha det jättebra, trettiotvå löften om att leta efter likadana sandaler på Kreta och 49 berättelser om hur en semesterresa är kunde hon dra lita på smilbanden o kanske, eventuellt tycka att det är skoj att vi ska åka till Kreta i vår.

Jag bara kliar mitt huvud, och lite sliter mitt hår.


Trots allt är hon ganska glad idag. Joakim är trött o ska snart få sova i vagnen medan Freja får leka med sin bästa Aurora, och jag får snackas o fika med fina Sofia! <3

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Frejsan då, förändringar är livet!! Men varför skulle du fått en annan unge än jag?? Hemmets vrå...vad mer kan man säga! Älskar er!!

2010-12-10 @ 13:27:41
Postat av: mamsen

Ja du det är ju en blivande proffesor du fått så därför blir tankebanerna så :) Hur varmt är det i April ??? Men bara byta miljö är ju hur mysigt som helst vinner jag pengar hänger jag på så jag kan vara barnvakt men bor på ett annat hotell så ni slipper mig och bara använder mig som barnvakt (hihi) det låter väl bra ???? Vilket datum åker ni ??? <3<3<3

2010-12-10 @ 16:19:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0