Nu är det dags igen!

Idag har jag skickat in en ansökan om dagisplats till Freja. Japp, det är dags igen. Och den här gången har jag o G bestämt oss - Freja ska börja på dagis.

Men det känns så tokigt. För vi behöver inte hjälp med att ta hand om henne, inte alls. Tvärtom skulle jag gärna se att hon var hemma med mig ända till skolstart, om hon själv vill det. Men hon har ett stort behov av kompisar och det kan jag inte erbjuda henne. Om vi har tur finns det något lite äldre barn på öppna förskolan, och då i bästa fall två förmiddagar i veckan. Det räcker inte.

Jag har oxå sett vid flera tillfällen att Freja hamnar utanför när det är fler än ett eller två barn som leker. Trots att hon är tuff och tar initiativ till kontakt så bollar det inte. Hon känner inte till de sociala normer för barn i grupp som de flesta andra barn lärt sig på dagis. Och det gör så ont i mitt hjärta att se min dotter hamna utanför. Så, nu är det dags för dagis igen.

Men vi är ett år klokare. Och Freja är ett år mognare.

Jag är övertygad om att det ska sluta lyckligt den här gången!

Uppdatering: Vi har ingen plats än, men har sökt till en annan förskola än den vi försökte med i höstas. Och vi tänker oss en start i augusti. :)


Kommentarer
Postat av: Moster Lotta

Och det kommer bli super!!! Kram

2010-06-07 @ 09:42:29
URL: http://marliie.bloggplasten.se
Postat av: Fru Berglund

Åh vad skoj att du börjat blogga igen. Nu blir jag själv sugen på det! Har ju pausat ett tag efter allt virrvarr på jobbet du vet....

Vad spännande med dagis igen! jag tror att det kommer att bli kanon för Freja. Samma dagis? :)

Massor med kramar från mig.

2010-06-07 @ 20:58:24
URL: http://www.mingoafamilj.se
Postat av: Marlie

Det är klart att det kommer bli kanon! Er inställning säger redan allt =D



Börjar hon efter sommaren eller? PUSS

2010-06-08 @ 09:05:49
URL: http://marliie.bloggplasten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0