Koppel och hemligheter

Freja har alltid tyckt om att sätta koppel på sina mjukishundar och dra runt dem i hela lägenheten. När Ellen o Fredrik är här så är det nästan alltid nån av dem som får vara hund i mamma/pappa/barn-leken.

Farbror Peter har ju skaffat hund och lyckan är stooor när hon får hålla i hans koppel. Och hon har vid flera tillfällen försökt sätta koppel på Lilla Blå - men han avskyr det verkligen. Han kryper ihop till en blöt pöl på golvet och vägrar precis allt. Så nu önskar hon sig en hund eller en kanin av tomten. För de kan ju gå i koppel.

Men, så, häromdagen hörde jag henne småprata medan hon lekte på sitt rum. Och hon pratade med tomten. Och försökte förklara för honom att Lilla Blå inte gillar koppel och att det därför är viktigt att hon får ett nytt djur. Och om han kunde berätta vilket djur hon kunde få vore det bra, för då kan hon köpa en sele som passar, medans hon väntar. Så vitt jag vet har tomten ännu inte avslöjat vilket djur hon ska få.

Och det bor ju en curlingmamma även i mig så jag har inlett köpa-kanin-övertalningskampanj på G. Det går sådär. Han köper hellre hund, men hans övertalningskampanj på mig går oxå sådär.

Kommentarer
Postat av: mamsen

Men hon är väl bara för go och uppfiningsrik Oh va hon är mysig <3<3<3 Skulle vilja se dig med barnen och dessutom en hund upp för allatrappor :( Älskar dig <3<3<3 er <3<3<3

2010-11-22 @ 11:30:08
Postat av: Nattis

Det är bättre att ni skaffar hund!! För vi ska oxå göra det, valpen är under tillverkning nu :-P Då kan vi ju gå långpromenader tillsammans! :-)) Kram

2010-11-22 @ 13:58:00
URL: http://missflinga.blogg.se/
Postat av: Storasyster

Det är så mycket roligare med en liten hund! Puss

2010-11-22 @ 15:44:39
Postat av: Storasyster

oh...måste ju oxå tillägga att en kanin är superbra, för den kräver inte lika mycket....och finns där närhelst.......Puss

2010-11-22 @ 15:45:21
Postat av: Fru Berglund

Jag röstar för en liten söt gullig ullig kanin! :) Kramis.

2010-11-22 @ 21:58:41
URL: http://www.mingoafamilj.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0