vilken jäkla natt

18.10 - jag tjuvsomnar

18.39 - G kom in med en trött Joakim som snabbt somnade brevid sin halvt sovandes mamma

19.22* - Joakim vaknade o ville ha tutt, fick det o somnade om

20.28* - dags för en skvätt tutt igen

21.02 - han sov så gott att jag vågade mig upp ur sängen

21.45 - Joakim skriker, jag tar upp honom i famnen, ger honom nappen o lägger ner honom igen

22.07 - Joakim skriker, en skvätt tutt, och fick sen ligga själv o skruva på sig lite

22.13 - så ledsen att jag tog upp honom o tuttade honom i soffan medan jag spelade poker

22.14 - 23.26 - han slänger sig av o an i famnen, kräver bröstet, spottar ut detsamma, sover jäkligt dåligt

23.27 - sover äntligen så hårt att jag kan lägga ner honom i sängen igen

00.16 - jag lägger mig brevid en djupt sovande bebis

01.23* - kinkig Joakim väcker mamma, som tror att hon dör om hon inte får fortsätta sova bums

01.32* - döende mamma inser att hon måste ta hand om bebisen om han ska sluta vara kinkig o sparkig

01.45* - mamman psybryter så smått på bebis som vägrar somna om

01.52 - vi går upp, bebis leker glatt på golvet och mamman ligger på soffan o kollar "Alla älskar Raymond"

02.33 - jag startar datorn o spelar gammon o slötittar på tv:n samtidigt, Joakim leker nöjt på golvet

03.35 - jag ger Joakim gröt i hopp om att han ska bli mätt, däst o sömnig

03.47 - gröten uppäten o Joakim är pigg o glad, helt utan planer på att sova
 
04.15 - bebis gnäller o jag tar upp honom i famnen o fortsätter spela gammon

04.32 - wow, han somnar tungt i min famn o vi går o lägger oss igen

07.00 - jag vaknar utan anledning, väcker G som försovit sig o jag somnar om

07.12* - Freja kommer o vill sova hos mig, jag fräser åt henne att sova på G´s plats
 
08.15 - Joakim väcker mig o jag inser att vi försovit oss ordentligt

08.35 - vi är på väg till dagis!

*= uppskattad tid, jag var för trött för att se klockan

Nån som vill byta med mig..??? Nån? Snälla...!

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Åh vad härligt det är med småbarnsåren....du kommer njuta SEN...jag lovar!! Byta kan jag inte...men jag kan låna Joakim en natt typ.....Älskar dig mest!!

2010-12-08 @ 13:12:01
Postat av: mamsen

Önskar att jag på nåt sätt kunde hjälpa dig :( Puss

2010-12-08 @ 14:56:37
Postat av: Nettan

Och jag älskar er! <3 Men, faktiskt så vill jag inte lämna bort honom! Men ikväll så har det funkat med att G tagit honom.. ska försöka dela med mig mer till honom.. :) Puss på er! <3

2010-12-08 @ 20:54:47
URL: http://tankerummet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0