en skön hemmadag

Vi har haft en riktigt skön hemmadag. Jag började dagen på toa o befarade att jag oxå drabbats av magsjukan som snurrat runt här. Men jag tror det var falskt larm, phu.

Jag o barnen har småstädat tillsammans - och med en lillebror som verkligen är fullkomligt upp över öronen kär i dammsugaren är det nästan skoj att städa. Ett annat bra städknep är såna skurservetter som ser ut som våtservetter.  Freja kan feja hur mycket som helst med dem. Och jobbet känns verkligen lättare med en väldoftande servett som lätt slängs. Lite dumt med slit o släng i och för sig - men vi har det till godo eftersom vi använder frotte-tvättlappar till Joakim.

Nu är G ute o spolar is, och jag har äntligen fått däck på en överspeedad Freja. Jag ska njuta av tystnaden och blogga, surfa o spela lite BackGammon. En bra kväll.

Puss på er! <3




Kommentarer
Postat av: Marlie

Kär i dammsugarn? Hur då? :) Saga gillar den fortfarande inte när jag dammsuger. Antingen håller hon för öronen eller springer ib på sitt rum och stänger dörren :)

2011-01-05 @ 07:28:29
URL: http://Marliie.bloggplatsen.se
Postat av: Annsoh

jätte fin blogg:)

2011-01-05 @ 08:57:38
URL: http://annsoh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0