en annorlunda morgon

Joakim vaknade 04.12 i morse. Det i sig är ju för all del inget ovanligt, men han vaknade pigg och gjorde snabbt klart för mig att det bara var att pallra sig upp o starta dagen. Pust. Och trots otaliga ögongnuggningar, gäspningar och öronpill så är han glad som en lärka och vill inte sova.

För en stund sen tänkte jag ändå göra ett nattningsförsök o frågar Freja som sitter på soffan om hon är lugn, eller om hon behöver nåt. Och får till svar att hon absolut behöver en sak. Kramar? Nåt att dricka? Äta? Toabesök? Kläder? Nej, nej, nej, nej, nej. Ungen svarar - choklad!

Hon måtte vara min unge.

När jag är så här übertrött som idag så har jag två saker snurrande i huvudet: jag vill sova och jag vill äta choklad!

Så när Joakim gjort tydligt att det absolut inte var dags att sova middag än letade jag rätt på Frejas överblivna lördagsgodis och överraskade Freja. Vi kröp upp i soffan och mumsade alla tre tillsammans.

Och klockan var halvtio en onsdagförmiddag!

Mums. Fast, jag blev om möjligt bara mer sömnig. :)

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Alltså man får äta godis busigt ibland. Det är ju sånt som förgyller livet lite...... Puss

2011-06-06 @ 01:43:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0