mitt i natten konversation

Jag (lite småirriterad eftersom det rä mitt i natten): Nä, Freja, nu får det räcka, sov nu.

Skrutt (med ynkligaste rösten): Mamma, du har inte nattat mig med tutt nu..

Jag (med både skratt o irritation i rösten): Men, det har jag visst. För flera timmar sen - ge dig nu och sov!

Skrutt (om möjligt ännu ynkligare): Mamma, kan du hålla om mig då..?

Jag: Självklart, men varför ska mamma hålla om då?

Skrutt (med en sån överlägsen ton folk brukar ha när de tycker att man är korkad för att man inte fattar på en gång): För ugglorna, mamma!

Jag: Men, vad ska ugglorna göra då...?

Skrutt (med gråten i halsen): Ta mig, mamma. Håll hårdare.


Och jag höll! Älskade unge! :)

Kommentarer
Postat av: Marlie

Älskade unge! Dom där ugglorna följer verkligen efter henne.. Skrutt! :) Puss på er!

2009-08-05 @ 10:23:53
URL: http://marliie.bloggagratis.se
Postat av: Veronika

men goa unge, hon är bland de goaste som finns, bara jag tänker på henne kan jag inte låta bli att le:) puss på er

2009-08-10 @ 11:25:15
URL: http://frulandstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0