Hej mina få men naggande goda läsare! :)

Jag kikar in bara för att tacka för att ni är så snälla o saknar min blogg! :)

Jag vet inte vad som hände, men jag kände plötsligt att jag inte hade nån lust att blogga mer, och lusten har inte kommit tillbaka heller. På sätt o vis är det synd för att blogga är ju ett ypperligt sätt att spara ner små vardagliga minnen som blir en guldgruva att läsa senare. Därför vill jag inte heller lägga ner bloggen helt, för då förlorar jag ju alla små minnesvärda inlägg. Kanske kan man spara ner det på något annat fiffinurligt sätt..?!?

När jag ändå är här kan jag tala om att livet är ganska gott här hemma:



Jag är en god fru och en snäll mamma, och har fixat fina adventskalendrar:



Freja är sig lik och roar mig dagligen med sina kloka funderingar om livet och allt. Hon imponerar ständigt på mig med sitt oändliga minne och oerhörda förmåga att greppa svåra saker. Och frustrerar mig med sin omättliga kunskapstörst - vad svarar man på frågor som "hur kan vi röra på våra kroppar?", "varför heter det handduk när jag torkar mig om munnen?" och "men mamma, om jag inte föddes när du var liten hur kunde du älska mig då?". Ska man erkänna att man inte älskade henne när hon inte fanns, eller habrovinka lite med logiken..? :)

Hon fortsätter dessutom att inspireras av barnkultur när det gäller vad hon ska äta. Idag skulle hon bestämt ha knäckebröd med sylt på till lunch, som kanin i en av vem-böckerna:


Lillebror mår bra! Magen växer o hoppar käckt när bebis sparkar loss därinne. Tyvärr hinner jag ju knappt med att "mysa" med magen - en envis o söt liten treåring tar det mesta av min tid. Så jag har inte ens något kort på magen att visa upp, men såhär såg min mage ut när jag var lika gravid med Freja i magen:



Det är lite mindre än tre månader kvar tills vi enligt beräkning ska få träffa lillebror. Jag längtar som sjutton!

Så, tack för mig o min blogg! Jag hoppas att ni alla får en fin jul med mycket värme o kärlek!

Puss!


Kommentarer
Postat av: Mamma

OH hur skall jag klara mig :)) Det du skrev i FB är helt sant jag hade aldrig hittat mig själv och fått den själkänslan jag har idag jag tycker om mig själv för första gången i mitt 62 åriga liv och har inga skuldkänslor eller dålig samvete för det som hänt tidigare i mitt liv :))Jag ångrar inte dessa 7 år och inte Lelle heller men längtan har blivit för stor efter er :)) Älskar dig /er puss&kram

2009-12-09 @ 13:35:34
Postat av: Johanna

Åh vad du är flitig med att göra julkalendrar! Ser att ni också gjort pepparkakshus, skoj!! Vi hade lussebulls- och pepparkaksbakning i helgen. Det var skoj!

Du gör rätt i att ta en bloggpaus om du känner så, men jag måste ändå säga att det varit mysigt att kika in och läsa emellanåt och att jag kommer att sakna det lite...

Kramelikramar till er!

Å du....vilken otroligt klok tjej ni har!!

2009-12-09 @ 18:58:46
URL: http://ww.mingoafamilj.se
Postat av: Marlie

Jag tyckte att jag kände igen magbilden :)



Vi längtar också efter lillebror och ser verkligen fram emot att träffa honom :) Längtar efter att få känna lite sparkar!



Jag hoppas du en dag hittar tillbaka till bloggvärlden, för jag älskar din blogg! puss

2009-12-09 @ 19:18:19
URL: http://marliie.bloggagratis.se
Postat av: Storasyster!

Åh min härliga lillasyster! Jag älskar verkligen att läsa din blogg. Utan den är ju kaffestunden på dagen inte lika kul! Saknar dig i massor! Ser fram emot att snart få kramas lite. Puss o kram o massor av kärlek från mig till dig

2009-12-10 @ 10:22:22
Postat av: Isa

Hej! Jag hittade din blogg genom Veras och tycker att den är jättemysig att läsa! så jag blev lite ledsen när du inte bloggade på ett tag, men det är trevligt att du är tillbaka, även om det bara är tillfälligt :) kramar!

2009-12-10 @ 22:15:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0