Freja o Nettan

Freja är en liten knäppis. Idag när vi åkte tunnelbana så var hon övertygad om att tanten ropade "Nettan Skanstull", "Nettan Medborgarplatsen" och så vidare. Helt logiskt i hennes värld eftersom hennes mamma Nettan var på tåget och tanten ville ju såklart tala om för mig var vi var nånstans! :D Det spelade ingen roll hur mycket jag första övertyga henne om att tanten sa "nästa", hon hörde ju själv att tanten sa "Nettan". :D

Och knäppungen har i stort sett helt slutat kalla mig "mamma". Jag är Nettan på heltid numer. Hoppas min lille pojk kommer vilja kalla mig mamma alltid! ;) :)


En annan rolig Freja-idé i samma stil är att Freja blir generad när de på tv tilltalar tittarna. Hon rodnar och frågar blygt "Nettan, varför pratar de med mig..?". Jag försöker förklara att de pratar med alla som tittar på tv:n. Då ser hon sig omkring i rummet bara för att konstatera att hon är ju den ende som tittar ju! :) Och jag förklarar o förklarar tills hon tröttnar på att höra min röst. Och nästa gång rodnar hon lika sött igen! :)


Kommentarer
Postat av: Veronika

hon är ju bra go hon:)



ja fråga micke som får heta micke istället för pappa, har ju en storebror som säger så, så de är inte så lätt i hennes värld:) puss

2009-11-18 @ 19:19:05
URL: http://frulandstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0