Pepparkaksbak

Idag har vi bakat pepparkakor för första gången i år. Jag gissar att jag kommer få göra om det x antal gånger innan julen är över. Men det kan jag leva med! Jag tycker Freja är duktig på att baka, och det gör det ju så mycket lättare.



Jag blev förvånad över att Freja inte smakade på degen, och när uppmanade henne (ja, för halva nöjet med pepparkaskbak är ju att äta deg!) så vågade hon knappt stoppa det i sin mun. Hon smakade pyttelite och tyckte det var jättegott, men ville ändå inte ha mer. Till slut fick jag ur henne varför hon inte ville äta deg - hon var rädd att få ont i magen o kräkas så som kusin gör, efter att ha ätit på tok för mycket pepparkaksdeg, i "Vems mormor?":



Freja var hur som helst väldigt stolt över att få bjuda på pepparkaksfika i sitt rum:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0