Jag, Freja och TV:n

Jag har känt mig som en dålig mamma och därför har det varit så tyst här.
 

Som jag skrev tidigare så vill Freja ingenting just nu. Bara mysa, titta på TV o mysa, och så titta lite på TV. I onsdags fick jag ett litet spel på henne och försökte kväva hennes TV-lust med lite skrämteknik, men det gick åt skogen. Jag sa att eftersom hon bara vill titta på TV kan vi lika gärna sälja hennes leksaker, eftersom de blir ledsna av att bara stå i ett tyst rum. Freja tyckte det var en pangidé, och hjälpte mig att packa ihop alla leksaker o bära dem ut från hennes rum. I torsdags så fortsatte hennes TV-sug och jag tröttnade och hon fick titta på TV tills hon var nöjd.

Det var en riktigt tung dag. Freja spenderade hela jäkla dagen framför tv:n. Jag rev mitt hår, grät och kämpade för att inte bryta ihop. Hon stängde av tv:n 15:50. Då var hon nöjd och ville hellre mysa i min famn. Jag fick med henne ut en sväng och det första hon gjorde när vi kom in igen var att sätta på tv:n! Jag fick ett spel och drog ur antennsladden och sa att tv:n gick sönder, och hon köpte det. Och tv:n är fortfarande trasig, så vitt hon vet. Så nu har Freja haft tre tv-fria dagar och det är sååå skönt. Det är tur att hon inte vaknat allt för tidigt för då vete sjutton om inte jag fallit till föga och satt på tv:n. Men idag har hon t o m varit sjuk, med feber o hosta utan att vi satt på tv:n. Hon har inte ens efterfrågat tv idag! Vi har läst böcker, spelat spel och myst på alla andra sätt man kan. Och vi har gjort om hennes rum! Jag hoppas vi kan få några fler tv-fria dagar, och sen ska jag o G jobba järnet för att begränsa hennes tv-tittande utan att hon blir hysterisk! 

Men i ärlighetens namn är ju hennes tv-tittande ganska skönt - jag får ju massor av tid att göra sånt som jag vill. Men det håller inte i längden och jag är ordentligt motiverad att minska på hennes tv-tittande nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0