Yrvaken skrutt med knepiga frågor

Den här dagen började inte som alla andra.

Freja slog upp sina små blå vid nio och det första hon sa var:

-Mamma, vad hette du i efternamn när du var bebis?

Jag svarade såklart att jag hette Janson. Varpå jag fick en utskällning av Freja. Hon blev bestört över att jag inte hette Magnusson som bebis. Phu, vad svarar man på det..?! Jag försökte förklara att man heter samma som sin familj, och att då jag var bebis så var det mormor o morfar som var min familj och de som bestämde mitt efternamn. Men Freja grymtade bara o jag fick distrahera henne med frukostprat för att få henne på bra humör igen.

Var får hon allt ifrån??? Jag bara förundras o fascineras över min fantastiska skrutt och hennes imponerande språk, oändliga fantasi och enorma tankeförmåga! :)

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Vad lustigt! Jag fick samma fråga av Wilma igår, som förundrades över att jag minsann hette samma som morfar....=) Goa ungar! Kram

2009-11-09 @ 13:55:15
Postat av: Nettan

Men, vad läskigt! :) Kram!!!

2009-11-09 @ 18:42:52
URL: http://tankerummet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0