hon är en överlevare

Min skrutt är en fantastisk tjej. I kväll så blev jag o G lite oeniga om en sak och började tjafsa så smått. Direkt när vår irritation hördes på våra röster så klev Freja in och sa åt oss att vara snälla mot varandra. Jag svarade att vi är snälla, men att vi måste få tjafsa lite oxå, för nu tycker vi olika om en sak. När irritationsnivån höjdes ytterligare avbröt hon hos med bestämd röst och sa att "nu får ni minsann prata snällt med varandra, när ni bråkar så blir det inget roligt". Jag försökte återigen tala om att det är okej att vi tjafsar lite för jag tycker att pappa har fel och han tycker att jag har fel. Då sa hon bara att vi fick vara snälla mot varandra ändå och prata lugnt med varandra och se till att bli sams. Punkt.

Och eftersom vi tjafsade om en skitsak så var det inte så svårt att lyssna på skrutt och sluta tjafsa! :) Det lustiga i kosången är att jag sällan lägger mig i när hon tjafsar med kompisar, så jag vet inte riktigt var hon lärt sig sina fredsmäklarfärdigheter! :)


Skitsaken..? Toapapper!

Kommentarer
Postat av: mamsen

Mycket klokt barn höga röster behövs inte Heja heja freja mormor håller på dig PUSS<3<3<3

2009-10-07 @ 01:13:59
Postat av: Storasyster

Vilken tur att bebis e på väg! Hon behöver nån att tjafsa lite me....=)



Kram

2009-10-07 @ 07:43:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0