Efterlysning

Min tuffa o kavata dotter är borta! I stället har jag här en osäker, otrygg, olycklig - ja, ni kan ta alla positiva ord och sätta ett "o" framför så har ni en fin beskrivning på den treåring som jag delar mitt liv med just nu. Är det en fas..? Eller har jag misslyckats helt o hållet som mamma? Jag vete sjutton. 

Men idag firar vi födelsedag här hemma, och Freja fick välja present alldeles själv till sin pappa - tror ni han blir glad att få en playmobil- hundfamilj..?? :D Det tror jag. Freja frågade mig lite försiktigt om hon skulle få låna voffsingarna av pappa och jag sa att jag trodde nog att han ville att hon ska ta hand om dem åt honom. :D

 

Well, en riklig belöning väntar den som kan ge tips på hur jag ska hitta min dotter igen!


Kommentarer
Postat av: mamsen

Men lilla hjärtat den frågan har jag ställt mig 1000000000 gånger när jag känt att jag inte räckt till eller som när ni var små och mitt dåliga samvete för att jag svek er:(( Men idag ser jag mig som en väldigt bra mamma "FÖR JAG GJORDE SÅ GOTT JAG KUNDE UR MIN FÖRMÅGA" så fråga aALDRIG mer dig själv eller andra om du är en dålig mamma för det ÄR du inte du gör efter din förmåga:-))och den är bra sen att Freja kommit in i en peroid som är super jobbig för er båda är en annan del inte att du är dålig mamma TÄNK INTE ENS TANKEN lova mig det för du går sönder om du tänker så :-))Jag vet har levt med det sååååå många år ja i c:a32år och gjort mig till en halv människa.Pussar i det oändliga och energikramar till dig.Älskar dig<3<3<3

2009-09-24 @ 16:02:29
Postat av: Nettan

Tack snälla mamma för så många fina ord! :) Jag känner mig inte direkt som en dålig mamma, men jag börjar ju fundera på om jag gjort fel som varit hemma länge t ex - om jag inte skulle ha avvänjt henne från mig när alla andra gjorde det typ.. Men det känns så fel i mitt hjärta att jag ändå skulle göra likadant om jag fick en chans att göra om allt. :) Jag älskar dig oxå, mamsen! Puss!

2009-09-25 @ 07:33:02
URL: http://tankerummet.blogg.se/
Postat av: mamsen

Det finns inget rätt eller fel när man går på sitt hjärtats val enligt mig.Men det sägs att femtonmånaders barn har så lätt att släppa in fler personer i sitt liv och känner trygghet.Det vart väl så olyckligt att Freja vart sjuk precis när det gick så bra med inskolningen :-D Förr när ni var små så talades det så otroligt mycket om dess olika trotsåldrar den första vid 3 år sedan 5 år sedan vid skolstart vet inte om dom är borta i dag?????

Man skulle heller inte skaffa syskon när barnet var 3 år före eller efter för det var så kämpigt för barnet som befann sig i 3års åldern .

Ja du Jeanette vet inte vad som rör sig i denna lilla Freja som jag sett en del av och någon säkrare lite flicka har jag inte skådat tidigare med alla år som småbarnsförälder,dagmamma.

Jag bara känner så otroligt synd om dig JUST nu när inget verkar vara som vanligt.Du sätter ju gränser för det är ju väldigt viktigt för många barn jaaa alla behöver det:-))Önskar jag kunde hjälpa dig mitt hjärta men så enkelt är det ju inte:)) Massor med tankar ochkramar&pussar <3<3

2009-09-25 @ 08:24:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0