För tre år sen...

För exakt tre år sen så låg jag i soffan o försökte vila, medan Göran städade som en tok. Vi hade skjutit en massa städning på framtiden o kommande helg hade vi tänkt storstäda, men bebisen i magen hade uppenbarligen andra planer. Under nästan hela eftermiddagen o kvällen så hade jag värkar var tionde minut och de blev starkare o starkare. Det gjorde inte så himla ont, utan var på något sätt bara outhärdligt. Som om främmande krafter plötsligt besatte min kropp och fick den att krampa i tid och otid.

När natten kom smygande så gick Göran o la sig, och jag fortsatte mitt värkarbete i soffan. Vi har en liten o väldigt skygg innekatt - Mini - och hon vek inte från min sida en enda gång på hela natten. Hon satt brevid mig i soffan och vakade över mig. När värkarna blev värre och värre så gick jag runt i lägenheten och stannade till på toaletten för att "tömma vatten" och byta skydd eftersom det flödade ur mig vid varje värk. Och lilla Mini gick med mig. Under värkarna så var jag varm som en kamin och mellan värkarna frös jag så blodet blev till is i ådrorna på mig.



Frampå småtimmarna kändes det som om jag inte skulle överleva en enda värk till. Jag väckte Göran o bad honom ringa förlossningen, men vi fick inte komma in för att vi inte klockat värkarna ordentligt och sett att jag hade regelbundna värkar. Så vi försökte klocka dem så gott det nu gick, men de var tamejsjutton aldrig regelbundna. Vid sextiden så ringde vi igen och sa det de ville höra och de sa att vi var välkomna in. Det tog nästan en timme att få på mig kläder, för under värkarna var jag innesluten i min egen bubbla och hade fullt sjå att överleva. Och i värkpauserna var jag så trött att jag inte orkade röra mig. Men till slut lyckades Göran få med mig till bilen och jag minns resan till BB med fasa. Jag kunde ju inte röra på mig så som jag behövde för att klara slappna av under värkarna. Vi kom in på förlossningen 07.15 på fredagmorgonen.



Fortsättning följer.

Kommentarer
Postat av: Veronika

tror jag vet hur de slutar;) vet att jag stod och skulle in på ansällningsintervju:)puss

2009-09-07 @ 22:36:30
URL: http://frulandstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0