Skansen

Det blev ingen husvagnssemester för oss. Vi åkte till Skansen istället, och hade en riktigt trevlig dag!

Jag vet inte vad oddsen är, men vi mötet min Sofia och Johan på Galejan! Hur skoj som helst o om jag spelat på det så hade jag nog varit rik nu. Freja gillar Sofia och de sprutade vatten tillsammans så de båda blev dyngsura.

Och Skansen bjöd på fler minnesvärda ögonblick;

Den här supersöta ekorren visade stort intresse för Freja, och följde stundtals efter henne.
Till slut blev Freja så modig att hon vågade hälsa på sin lilla vän:

 Det var bara synd att vi inte hade några nötter att bjuda på!

Och efter att ha hälsat på en vild ekorre var tama Snoddas ingen match för coola Freja:


När Freja åkt alla attraktioner på Galejan erbjöd jag henne en sista tur, men då säger hon så självklart "Mamma, jag känner mig nöjd nu, åk du"! Så då åkte jag - slänggungorna och det var härligt! Johan berättade att Tivoli i Köpenhamn har slänggungor som åker upp 60 m i luften innan de börjar slänga runt - vad härligt, jag blir sugen på en tripp till Danmark! Men det minnesvärdaste med det var nog ändå att Freja kunde avsluta karusellåkandet så himla bra! Jag brukar ju ha svårt att få med mig henne hem från gungorna i parken!

Tack för idag min fina familj! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0