Bisalj, vill du titta på bippa eller spela fillaj med mig i fanus?

Jag råkade trilla in på en sida där jag skrivit ner Freja-ord. Det är nästan svårt att komma ihåg att min lilla skrutt som artikulerade ord som bibliotekarie när hon var tre år en gång i tiden pratade bebisspråk hon med. Det väckte i alla fall många härliga minnen att läsa på den listan!

Kan ni gissa vad de här betyder..? Jag gissar att det är lite roligare att få facit direkt. :)

bippa=teletubbies

fanus=vardagsrum

fillaj=gitarr

aktol=traktor

såsaj=dammsugare

Bisalj=Fredrik



Kommentarer
Postat av: mamsen

Min fantasi har frysit till is kan inte lista ut något ord <3<3<3 puss

2010-12-14 @ 17:03:52
Postat av: Veronika

Jonte sa usch och bajs vilket är lika med uffe och sebastian;) ungerfär lika duktiga:)

2010-12-15 @ 15:33:27
URL: http://frulandstrom.blogg.se/
Postat av: Nettan

Haha! Usch o bajs - det var ju grymt roligt! :D

2010-12-15 @ 19:25:46
URL: http://tankerummet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0