att mata en bebis

Min goa bebis är knepig att amma. Det har han varit från dag ett. Freja tog bröstet när hon var bara minuter gammal och sög som vilket proffs som helst. Joakim var helt ointresserad och efter några timmars trugande kunde han snutta en kortis. Jag har fått trixa med olika ställningar, varit in på amningscentrum för att få hjälp och lusläst på nätet för att försöka göra våra matstunder bättre o mysigare. Han har blivit något lugnare o tryggare vid bröstet i takt med att han vuxit. Men nu när jag är sjuk så har vi åkt tillbaka till ruta ett. Pust. Han visar alla tecken på att han är hungrig, och blir först nöjd med att få bröstet, men efter två sug släpper han taget och blir arg. Och argare och argare. Det är skitfrustrerande.

Igår hade han inte ätit på ganska lång tid och cirkusen var igång. Och då gjorde jag det - jag tog en banan, skrapade med en sked och stoppade in i hans arga lilla mun. Han blev genast lugn o smackade förtjust, och hela han lyste av intresse för det här nya som mamma presenterat. Jag gav honom några skedar till och han åt med stor glädje sin första fasta föda!

Och sen tog han bröstet hur bra som helst.

 


Kommentarer
Postat av: Maiwor

Men inte nu igen varför får du inte vara frisk ??? Han ser ju inte särskilt onöjd ut :) Han är en go liten skit <3<3<3 Krya på dig Kram

2010-07-07 @ 09:57:36
Postat av: Nettan

Haha, han är verkligen en nöjd liten bebis, glad för det mesta! Jag vet inte vad jag gjort för att förtjäna honom! <3 Puss mamma!

2010-07-09 @ 07:40:41
URL: http://tankerummet.blogg.se/
Postat av: Marlie

Den där bilden är så HIMLA FIN!

2010-07-09 @ 15:46:00
URL: http://marliie.bloggplasten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0