Freja och förskolan

Vi fick post från Frejas förskola i förra veckan. Med ett gulligt litet kort från Frejas nya fröknar. Freja utbrast direkt att hon "älskar mina bästa fröknar" och jag känner att det bådar gott inför inskolningen! 



Hon har oxå fått en sommaruppgift, och hon ville ivrigt ta tag i det på en gång, men som den kloka mor jag är skjöt jag det på framtiden. Gissar att det blir bra att ta tag i den som en liten upptakt inför inskolningen i augusti. 



Igår tog vi en prommis till förskolan för att spana in gården och för att Freja skulle få veta vilket dagis hon ska börja på. Hon blev glad som en kalv på vårbete och sprang runt på gården och lekte med allt samtidigt. De har faktiskt en riktigt bra gård med möjlighet till många olika aktiviteter och lekar. Men jag kände mig som en inbrottstjuv när vi var där. Får man leka på dagis gård när de har stängt? Vad säger regelverken? Nån som vet?

I alla fall pratade jag väldigt högt, och nån gång t o m skrek jag, om att det var Frejas blivande förskola varje gång nån gick förbi och tittade nyfiket på oss. Om Freja vill leka där igen får jag övertala G att gå dit, för han är mycket bättre på att bryta mot regler än vad jag är. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0