min fina dotter


 

Vi har varit på dop, eller "döpet" som Freja envisas med att kalla det. En söt liten Astor som var ett föredömme och snackade lite med prällen och log sina sötaste leenden i precis rätt ögonblick! <3 I kyrkan pratade Freja om att hon skulle sakna honom och undrade var de skulle gräva honom - och då viskade jag allt jag kan o vet om skillnaden mellan dop och begravningar! Nu vill Freja att vi ska döpa Joakim, och det känns inte helt omöjligt!

Freja är för övrigt en liten gåta här hemma just nu.. i fredags hade hon hög feber, över 39grader när hon vaknade och var helt däck större delen av dagen. Sen ingen feber mer, tror jag. I söndags blev hon prickig på armarna, men det var borta dagen efter. I går upptäcke vi prickar på fotsulorna och räknade väl med att hitta en hel massa vattkoppor idag, men icke sa nicke. Och nu ikväll hade hon några konstiga prickar på händerna, såg nästan ut som porisar. Skumt som f*n det här, och jag undrar så om det rä vattkoppor på gång eller inte. Den som lever får se.

Kanske är det bara märken efter att hon trampat på kottar, då hon springer barfota ute jämt..?!!

Och hon har slutat äta, tokungen. Får inte ens i sig godis eller glass.Och så har det varit i flera dar nu, lite småjobbigt.

Och vi använder vår vildaste fantasi för att få till käk som kan locka en envis treåring att äta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0