Jag har blivit mamma till en härlig liten kille

Ja, när den eviga vintern släppte taget om oss och våren anades bakom knuten kom han äntligen till oss på riktigt, lillebror Joakim. Han hade navelsträngen tre varv runt halsen och var lite medtagen, men han återhämtade sig snabbt och är en pigg o glad liten kille.



Han har nu redan blivit 2,5 mån gammal och väcker starka känslor i mitt hjärta. Jag som trodde att min kärlek bara räckte till Freja, har lärt mig att ett mammahjärta  är oändligt på riktigt och jag älskar min son oerhört mycket!


Han älskar att pussas, sjunga, dansa och vill gärna sitta upp och se världen och allt som händer runtomkring honom. Han sover bra och är väl vad de flesta skulle kalla en "snäll" bebis. Han vill ha snutten över huvudet när han sover, och han har bestämda åsikter om när, var o hur han ska äta. Han tycker om nappen, men spottar ofta ut den i samma sekund som han somnar in ordentligt. Han har redan både kissat o bajsat på pottan. Han blir glad att se sin storasyster, men tycker nog att hon är lite väl häftig o hårdhänt. Han sjunger mest med pappa, och favoritsången är Ekorrn satt i granen.





Jag är stolt som en tupp och kär som en klockarkatt - han är en fantastisk liten varelse!

Mamma älskar dig stjärnstopp, Joakim!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Härligt syrran!! Underbart att få vara med lite igen!! Älskar dig!

2010-06-03 @ 22:57:32
URL: http://marliie.bloggplasten.se
Postat av: Marlie

Ååååååh jag LÄNGTAR efter er!! Dumma, dumma vattkoppor! Så fort dom är borta så kommer vi, Saga tjatar mycket och längre. Hon är arg på prickarna som gör att hon inte får åka till Freja och sova.



Jag älskar er och tokgillar att du bloggat =D Puss & godnatt

2010-06-03 @ 23:57:47
URL: http://marliie.bloggplasten.se
Postat av: mamsen

Helt otroligt vad det går undan med denna lilla kille (stora) :) Tänkte på va vi pratade om när han låg i din mage och jag fick rätt och det visste nog du oxå att vad det än blir så älskar man dom vilkors löst :)Älskar dig och din familj: )pussar i massor:)

2010-06-06 @ 09:16:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0