Min fina dotter och jag

Freja o jag är tajta, och spenderar i stort sett all vaken tid tillsammans. Det är just nu både det bästa och det sämsta i mitt liv. När det flyter på så är det alldeles underbart fantastiskt. Men när det inte flyter på så är det hemskt. Vi båda står, bildligt talat, och stångar huvudet i väggen och skriker högre o värre bara för att överrösta varandra. Usch. Och när jag är mitt upp i det så har jag svårt att få distans nog för att kunna räkna till tio och börja om.

Igår lämnade jag Freja hemma med G så fort han kom från jobbet och tog en sväng i centrum (nästan) ensam. Det är välgörande för själen, och för Frejas och min relation. Idag flyter allt bara på. Härligt, härligt. Det kan ju i och för sig ha och göra med att vi var iväg på en shoppingrunda och brände lite skattepengar - och mamma sa "ja" till allt Freja pekade på!

Jag tror det ligger oss lite i fatet att vi är ganska lika i sättet, och att vi båda är envisa som de segaste åsnor. Men jag lär mig dagligen att vara en bättre mamma, och kämpar ständigt med att lugna mitt vilda temperament.

Och jag är glad att vi har dagar då det flyter ibland.

Jag älskar min bästa Freja!


Kommentarer
Postat av: mamsen

Du är en super bra mamma med dina barn och deras respektive egenskaper det kommer att gå lysande för dom tänkte lite på ditt föregående inlägg :) Det är väl klart att du funderar och att det suger ibland :) Men du tjejen du är bäst :) kramar

2010-06-12 @ 18:09:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0