min kloka unge

Häromdan satt Freja o bläddrade i en leksakskatalog och ville ha allt hon såg. Jag försökte prata med henne att man får välja vad man vill önska sig i julklapp, man kan ju inte önska allt. Hon tog motvilligt emot mina synpunkter. Men så idag kom hon på en bra lösning på det problemet.

Alldeles nyss var det reklam för ett smurflekhus på barn-tv, och både Freja och jag tittade med stora ögon. Jag älskar smurfarna! När jag var liten låg leksaksaffären vägg i vägg med systembolaget - och under tiden pappa köpte öl fick jag välja en smurf. Ni kan tro att min smurfsamling är stor! 

Freja blev ju väldigt sugen på att önska sig smurfhuset, men bet sig ändå i tungan och efter en intensivt tyst stund säger hon: Mamma, du kan köpa smurfhuset till lillebror! Så kan jag låna liiite av honom bara!

:D


Kommentarer
Postat av: mamsen

Men det är bara denna tjej som kan komma på sådana ideer <3<3<3 Puss

2010-11-08 @ 15:16:31
Postat av: Nettan

Tror du det..? Jag tror att det bara är jag som mamma som har tid att skriva ner det.. ;) Puss! <3

2010-11-08 @ 17:25:06
URL: http://tankerummet.blogg.se/
Postat av: mamsen

Ja men jag går till kommentaren .......hihi Ja du är bara en av mina favoritmammaor <3<3<3

2010-11-09 @ 08:39:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0