eller hellre fult än tråkigt

Vi satt i köket o målade pastahalsbandet Freja gjorde igår, och hade det ganska ljusgrått. En trevlig stund. Men lillebror tappade lusten att sitta där så jag gick in med honom till vardagsrummet o byggde torn som han glatt rasade. Under tiden jag leker med Joakim så målar Freja färdigt, och springer för att tvätta sina händer. Sen ville hon tvätta sitt lego - dvs bada legot i handfatet. Det brukar kunna bli blött på golvet, men det struntade jag idag och lät henne hållas. Efter en stund kommer hon hoppande och vill visa mig hur fint hon gjort:

 
Hon hade vikt pappret så fint o lagt lego ovanpå för att torka, stolt som sjutton.

Men, hon glömde tala om hur fint hon gjort på köksbordet, köksgolvet, stolsdynan och kaklet på toaletten:


Tur att mitt motto är Hellre kul än fint!


Kommentarer
Postat av: Storasyster

Allt bara för man inte tittar....!! Puss

2010-11-15 @ 16:56:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0