världens gladaste bebis

Joakim har fyllt åtta månader så jag tänkte jag skulle uppdatera lite om honom. Jag kommer rabbla en massa tråkig fakta, mest för att det är så himla bra att ha nerskrivet men oxå för att det kanske finns en o annan som är intresserad. Alla ni andra kan enkelt låta bli att läsa! :)

Joakim är en av de gladaste ungar jag nånsin träffat - och det är alldeles underbart att se hur han sprider glädje kring sig till kända och okända. När vi står i kön på ICA så hittar han nån att le och skratta med, och folk faller som furor och kan inte motstå hans leenden. När vi är på öppna förskolan så är han ständigt uppvaktad av andra mammor och av fröknarna. Och jag kan bara stå vid sidan, le stolt och häpna över att min lille kille är betydligt mer social och omtyckt än jag nånsin kommer vara. :)

BVC idag: 73,5cm och 11,2kg. Han är ingen liten kille. Jag vann faktiskt en bärsjal i en webshops tävling på FB - de gillade tydligen min motivering som var att det är tungt att bära en bebis som är så tung som min, särskilt när man bor två trappor upp utan hiss.

Joakim rör på sig massor, men han varken kryper eller ålar än. Han tar ett krypsteg och sen sätter han sig och så upprepar han det och kan ta sig ganska långt. Vi har trott ganska länge att han ska krypa vilken dag som helst, men det låter tydligen dröja på sig, ordentligt. Så han sitter, och sätter sig upp, och jobbar oxå på att ställa sig upp. Emellanåt gillar han oxå att gåträna.

Han sover middag två eller ibland tre gånger, och oftast bara en halvtimme åt gången. Han somnar alltid ganska enkelt vid bröstet eller i famnen, men vaknar sen triljoner gånger. Han vill ammas nätterna igenom - jag har klockat honom och han sover i stort sett aldrig längre än två timmar i sträck. Vissa nätter vaknar han en gång i halvtimmen. Men jag älskar honom oändligt ändå! <3

Jag gissar att det bara är min mamma o min storasyster som hängt med så här långt - tack för ert intresse för mitt liv, mina barn och min vardag! Älskar er! <3 <3 <3


Och tyvärr hittar jag inga bilder på kråkungen på den här datorn, men lovar att bjussa på massa bilder imorgon!

Godnatt! <3


Kommentarer
Postat av: Hanna

Goa Joakim!

2010-11-16 @ 07:47:57
Postat av: Nettan

Goa Hanna! <3

2010-11-16 @ 08:23:04
URL: http://tankerummet.blogg.se/
Postat av: mamsen

Det vet du hjärtat mig blir du inte av med i första taget :) Du (ljuger) det är 4 trappor du skall kämpa upp :) Han är ju helt sannslös go han grät ju endast en gång på det dygnet jag var hos er av syrrans lilla sabotage <3 Han kanske aldrig kryper det gjorde ju inte du:) Ja har ju hur många bilder som helst på Freja men ACK så få på denna lill kille <3<3<3 Puss

2010-11-16 @ 09:27:43
Postat av: Nettan

Det är bra mamma! <3 Han kämpar som sjutton med att krypa, men spärren släpper visst aldrig -kroppen kan med huvet vågar inte riktigt! :) Och ja, jag vet att det är dåligt med bilder på lillebror, hinner ju inte som jag gjorde förr.. :) Puss!

2010-11-16 @ 13:50:53
URL: http://tankerummet.blogg.se/
Postat av: Natalie

Tji fick du! För jag läste minsann hela inlägget :P



Glömde svara på ditt inlägg på min blogg, men ja det var lite fullt upp igår med skolan och kommer nog vara det hela veckan :/ Men vi kanske hinner ses och trolldega i helgen? Kram

2010-11-16 @ 15:40:06
URL: http://missflinga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0