Min älskade Freja

Jag älskar Freja mer än allt, men vi har verkligen våra krig emellanåt, min dotter och jag. Krig som startar vid påklädning, men sen kan komma o handla om det mesta - allt utifrån fyraåringens orubbliga logik och oändliga fantasi. Och egentligen är det synd om Freja för om jag bara fick sova ordentligt skulle jag ha mycket mer tålamod att fightas mer lagom med henne.

Men vi har en jättebra regel, som vi kommit fram till tillsammans. Vi har bestämt att vi måste kramas o skrattas efter bråk så att det roliga o mysiga blir mer än det jobbiga. Det är en bra regel och vi båda är lika intresserade av att hålla den regeln vid liv.


Idag har vi varit insnöade här hemma, och missade därför ett besök på öppna förskolan. Men Freja har inte hängt läpp för det utan istället lekt ÖF här hemma mest hela dagen. Hon har haft babyrytmik med dockorna, och mammat dem hur bra som helst och t o m burit de i sjal en stund. Så har hon haft sångstund med mig o Joakim och vi har fikat "såsom vi gör på öppnis".




Min bästa skrutta! <3

Kommentarer
Postat av: Fru Berglund

Härligt att få läsa lite här igen! Vilken fin bild på finaste Freja!!

Massor med kramar till er. <3

2011-02-13 @ 09:34:18
Postat av: mamma

OJDÅ nu vart jag snopen har kollat med jämna mellanrum men inget skrivits så den har varit lite bortglömd så att säga <3 Härligt att du är på igen <3<3<3 Älskar er <3<3<3<3

2011-02-14 @ 23:55:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0