Ähm, smaklig måltid!

Vi åt hembakt bröd och soppa ikväll. Och innan vi alla kommit till bords så fick Joakim sitta i sin stol och gnaga på en smörgås. Och precis när jag kommer o sätter mig så börjar han att kippa efter andan. Han han satt något i halsen, och jag märker att han har svårt att få upp det själv. Jag tar upp honom och lutar honom framåt o dunkar lätt i ryggen på honom och då andas han igen. Så jag sätter honom i mitt knä och då är det som han tar sats och sen kräks han superkräkan Hugo rakt över mig.

Jag sätter ner honom i hans stol igen och han greppar i samma sekund en macka från bordet och fortsätter äta.

Freja sitter brevid mig och ser tydligt allt som händer. Och hennes enda kommentar är "det såg ut som gröt, mamma" och sen fortsätter hon äta med god aptit.

Ja. Just. det.

Smaklig måltid!

Kommentarer
Postat av: Storasyster

usch för ungar......och helt obemärkt lixom.......hahaha...Puss

2011-01-05 @ 20:50:40
Postat av: Annsoh

Nu är vinnaren av dagens blogg slutförd , gå in och se om det var du som vann ;) sry för försening!

2011-01-05 @ 21:29:26
URL: http://annsoh.blogg.se/
Postat av: Marlie

Haha, jag älskar ungar och deras syn på saker! :D

2011-01-05 @ 21:51:41
URL: http://marliie.bloggplatsen.se
Postat av: Hillevi

Varningtext och/eller skylt på sådana inlägg, tack! :-)

2011-01-06 @ 08:26:12
URL: http://namligen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0