Bubbelbabbel och viktigheter

Nu börjar klockan närma sig dag, men jag har varit vaken sen fyra. Ja, du läste rätt. Mina nätter suger. Joakim ville ha tutt vid fyra och det fick han, och när jag väl fått honom att somna om o sjunker ner på min kudde ropar Freja på mig. Hon har drömt dumt o fick krypa ner i vår säng. Men hade apsvårt att somna om, så jag fick ligga o klappa på henne i runda slängar en timme innan hon snussade gott igen. Och vem vaknar då om inte världens piggaste bebis som kräver att få gå upp o leka. Jag försökte neka hans krav en lååång stund, men då började han tjuta så jag var rädd att han skulle väcka de två lyckliga typerna som faktiskt fick sova i min säng i natt. Jag ser fram emot att njuta av den enda fördel detta för med sig - att få krypa ner under täcket o sova ostört när alla andra vaknat!

Men, det var inte det jag skulle skriva om nu.

Jag lämnade ju en grym cliffhanger för ett par dar sen o tänkte att det nu var dags att låta er veta slutet på den thrillern. Mina drömmar, alltså. Nyårsdrömmen handlade om krocken mellan mina två världar. Om min inre längtan efter att vara barabara mamma och samtidigt ha ambitioner, lust o vilja att vara duktiga psykologNettan. Jag drömde att jag satt på tåget till universitet och försökte ringa Freja, men det gick inte att koppla upp sig mot henne när jag var på väg till skolan. En dröm kan inte vara mycket tydligare och jag visste redan innan allt om denna krock, men nyår och nya tider aktualiserar såklart denna rädsla o oro. 

Så, nu vet ni. Jag är mer än bara mamma, men hur ska jag klara att vara det utan att förlora mina barn?! :)

Puss på er! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0