Ålder och kvittoredovisning

Ni vet hur alla säger att de inte kan förstå hur gamla de är, och att de inte känner sig en dag äldre än 25 o att de alltid kommer vara unga i själen. Så brukade jag oxå säga, men så var det nåt som öppnade ögonen på mig. Och gång på gång hittar jag kvitton på att jag inte alls är nån jäkla fjortis i vare sig själ, hjärta eller kropp.

Jag har gått o blivit tant. På riktigt.

Kvitton:

*jag dricker hellre mineralvatten än läsk - jag minns så väl mina fördomsfulla tankar om tanter som drack mineralvatten. Jag kunde för mitt liv inte förstå hur de kunde föredra något så äckligt och tråkigt. Numer förstår jag dem precis.

*jag sitter som man ska på en stol - i min ungdom så lovade jag o min kompis Sussie varandra att aldrig sitta som vuxna, utan helst ha benen uppdragna under sig eller krångla till det hela på något annat sätt. Naturligtvis växte detta löfte fram ur allt för många tillsägelser av träiga o allt för vuxna lärare på högstadiet. Men, jag har brutit det löftet big time nu. Det finns roligare sätt att utmana stela leder på än att sitta krångligt bara för att.

*mina alkoholvanor - de är nästan obefintliga, och inte för att jag inte tycker att det är gott. Nä, jag bara tycker att det är ju så obehagligt att bli onykter, och absolut inte värt mödan att bli bakis. Visst låter jag som vilken 20+ som helst..?!

*antalet blusar i min garderob - gosh, vad hände där liksom?

*jag dricker thé i tid och otid - det här är inte ett klockrent kvitto, för många som är yngre än jag dricker oxå thé ofta o länge. Men jag är ju egentligen en kaffesurplare. Men det är ju liksom mer förnuftigt att dricka thé och då var plötsligt kvittot skrivet. Vuxna är såå förnuftiga.


Så, helt ärligt, jag känner mig precis så gammal som jag är. Och nu ska jag försöka vara nöjd med det bokslutet.

Kommentarer
Postat av: Storasyster Lotta

Tant Nettan!! Klockrent.......skrattar....jag är oxå tant.....och njuter!!

2011-01-04 @ 16:15:18
Postat av: mamma

Men vad ska jag säga då som är TANT och inte känner mig som det inte det minsta :) Frågade Stefan hur gammal han kände sig som den 42 åring han är klockrent svarade han 25 :) bra sa jag för jag känner mig inte en dag äldre en 50 :) Sååååå allt är vad man själv gör det till tror jag Puss gumman

2011-01-04 @ 16:51:17
Postat av: Marlie

Haha =D :)

2011-01-04 @ 16:59:27
URL: http://marliie.bloggplatsen.se
Postat av: Hillevi

Klockrent! :-)Men jag tycker fortfarande inte om mineralvatten. Puh... ;-)

2011-01-04 @ 17:27:34
URL: http://namligen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0