häppårej

Hej på dig! :)

Jag sitter uppe själv, eller ja, G snarkar i soffan bakom mig och det är på något sätt hans tur att sova så jag är vaken. Och lite uttråkad så jag tänkte skriva av mig lite här.

Jag har haft ett antal inlägg i huvdet på sistone, framför allt går jag med en ständig intention om att skriva mer om Joakim, och om Freja oxå faktiskt. Jag vill ju veta när, var o hur och det finns en gräns för hur mycket mitt huvud rymmer. Och jag har redan hunnit glömma massor såklart, tyvärr.


Freja är verkligen stora tjejen. Snart fem år min lilla skruttfia. Känns helt overkligt och helt självklart.

Hon fick inlines idag. Och efter att ha hållit G i handen i två minuter så släppte hon och åkte själv hur bra som helst. Min skridskoprinsessa! <3 <3 <3

Hon kan oxå klättra i nätet på klätterställningen, efter att inte ha vågat i flera veckor så bestämde hon sig en dag och plötsligt så gjorde hon det bara. Modig som sjutton! Och hon vågar hoppa ner på trapetsen själv oxå. :)


Och Joakim är en saga för sig, nästan för god för att vara sann. Tänk att han hunnit bli 14 mån gammal. Men han är sötare än nånsin och idag var det en mamma i parken som sa att han blir mer o mer lik mig. Det känns bra i hjärtat trots att jag aldrig varit särskilt nöjd med mitt utseende.

Han springer på de gulligaste små benen jag nånsin sett. Han har bara växt på längden sen han var 7 mån, men är fortfarande rund o god. Han är supergosig och älskar att pussas o kramas. Han är fortfarande nyfiken på andra mammor, men nu behöver han lite tid på sig att lära känna dem innan han flörtar med dem.

Han har ritat sin första teckning med fingerfärg, men kritor äter han bara upp. Han använder spaden o häller sand i hinken, och sen häller han gärna sanden över sig själv. Han gillar lekparken och älskar att vara ute. Han älskar bebisgungan, går fram o skriker på mig tills jag lyfter i honom och ger hon massor med fart - fort ska det gå. När vi är inne så går han o hämtar sina skor, men är ofta förvånansvärt nöjd med att gå med dem inne.

Och han har jordens temperament. När han inte får som han vill skäller han som sjutton på oss och slänger sina leksaker i golvet med dunder o brak. Mammas kille! :)

Han gungar på sin gunghäst. Och klättrar upp i soffan och står och stajlar som värsta herren på täppan. Han klättrar upp på köksbordet och sitter där uppe hur lycklig som helst. Han tycker om när man läser för honom och lyssnar intresserat och låter mig ha boken i fred. Han har förstått vad godis är och ger sig inte förrän han får smaka. Mne han är inte så förtjust i choklad. Som tur är funkar det för det mesta att avleda honom med russin och fruktpure.

Han älskar tutt och vill ha det mest hela tiden, både hemma o borta. En snutt o sen leka lite och sen en snutt till och leka mer, om och om igen. Han bankar på bultbrädan, på rätt sätt. Och tycker om FP- pyramiden och stapelbägarna. Han sparkar gärna boll, och tvekar inte att gå ut på fotbollsplanen när stora killar är där o spelar.

Han vill o kan äta själv, både med och utan sked, och vägrar hårdnackat att bli matad. Han tycker om det mesta, och smakar gärna på allt.

Han är fortfarande kass på att sova. Sover som mest 3 timmar i sträck, men det händer absolut inte varje natt. Från runt 3 på morgonen vaknar han gärna en gång i halvtimmen. Och enklaste sättet att få honom att somna om är såklart med tutt. Jag fattar faktiskt inte hur jag orkar, men det gör jag, om än nätt o jämnt.

Jag älskar mina fina barn! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0