Freja tänkaren

Sen en tid tillbaka så är Freja väldigt nyfiken på var maten kommer ifrån. Och hon nöjer sig som alltid bara med att man berättar precis allt man vet. Och vet man inte tillräckligt för att stilla hennes kunskapstörst kan man få sig en smärre utskällning. Då älskar jag Google lite mer än annars.. ;)

Med mer och mer känsla har hon pratat om hur knäppt det är att vi faktiskt äter djur. Hon gillar det inte alls, och har mer o mer vägrat äta kött. Och då har vi inte ens tänkt tanken på att berätta om att det finns de som äter hundar o katter, för då skulle hon nog svimma, min lilla känsliga dotter.

Så, idag vid lunchen så bestämde hon sig för att hon inte vill äta djur mer. Alls.

Jag har ju varit vegetarian och vet ganska bra vad det handlar om, som tur är. Så jag försökte förklara för Freja vad det innebär, att hon inte bara kan äta potatis/ris/pasta o grönsaker. Och efter lite dividerande kom vi fram till att hon vill fortsätta äta köttfärssås och varmkorv, för det är hennes favoriter. Men annars så ska vi försöka erbjuda henne andra alternativ till våra kötträtter.

Min fina, empatiska dotter! <3


Kommentarer
Postat av: mamma

Undrar va det skall bli av denna lilla vetgiriga tjej <3 <3 <3 Puss

2011-11-05 @ 22:55:27
Postat av: Hanna

Smart dotter! :) Å inte behöver hon bara äta kolhydrater och grönsaker, men det visste du nog redan.. ;)

2011-11-06 @ 08:11:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0